середа, 5 серпня 2015 р.

Загальні прийоми використання інтерактивних дошок

Використання інтерактивних дошок

1.      Вступ
Вже давно доведено, що візуальні засоби навчання найефективніше сприяють поліпшенню знання предмету, творчій активності і належному засвоєнню необхідного матеріалу. Інтерактивні дошки - це краще з технічних засобів, що існують на сьогоднішній день, для наочного навчання. Вони роблять благотворний вплив на ефективну взаємодію вчителя, викладача або оратора з цільовою аудиторією. Уроки з використанням інтерактивної дошки дозволяють візуально демонструвати різні відео і фотоматеріали, а також використовувати навчальні відеоігри або інші програми, що істотно поліпшує засвоюваність матеріалу.
Електронна інтерактивна дошка на уроці здатна в рази підвищити ефективність шкільного і вузівського навчання. Яким чином це можливо і як зробити так, щоб уроки з використанням інтерактивної дошки проходили з максимальною користю? Для того, щоб правильно відповісти на це питання необхідно розглянути декілька головних напрямів використання мультимедійних дощок в сучасній освіті. І перше з них – це всілякі моделювання, демонстрації і презентації.
Отже, електронна дошка є цінним інструментом для навчання всього класу. Вона є безцінним візуальним ресурсом, що допомагає викладачам робити заняття більш пізнавальними, такими, що захоплюють і демонстративними для учнів. Уроки з використанням інтерактивної дошки проводять швидше і більш захоплююче, адже вся необхідна інформація підноситься з використанням широкого діапазону засобів візуалізації. Мова йде про картах, таблицях, схемах, діаграмах, фотографіях і відеоматеріалах, які доступні для виводу на мультимедійних дошках.
Другий основний напрям використання інтерактивної дошки – це підвищення активності учнів під час занять. Як показала практика, уроки з використанням інтерактивної дошки роблять учнів зацікавленішими і активнішими. Завдяки тому, що відомості, що подаються ним, доступніші і зрозуміліші, загальна атмосфера на уроці стає максимально сприятливою. Учні настроюються на роботу і з цікавістю стежать за тим, що демонструють їм мультимедійні дошки.
Чому ж ще використання інтерактивної дошки так популярно у всьому світі? Тому, що уроки з інтерактивною дошкою допомагають збільшити темп уроків. Судите самі, проводячи заняття з цим корисним пристроєм. Викладачам немає необхідності чекати, коли вибраний учень напише завдання на крейдяній дошці. До речі, за рахунок цього втрачається величезна частина всього учбового часу. Вчителеві досить вивести на екран мультимедійної дошки заздалегідь підготовлений матеріал, і присвятити весь урок тільки вирішенню поставлених завдань.
Електронна інтерактивна дошка дозволяє зберігати всі зроблені записи на комп'ютері і при необхідності знов демонструвати їх.

2.      Схожість та відмінності із презентаціями
В наших школах є інтерактивні дошки різних виробників з різним програмним забезпеченням, але загальні принципи створення уроків для всіх однакові. До того ж вони дуже нагадують процес створення презентації (тіж слайди, вставка графіки, аудіо та відео файлів). Головна відмінність від презентацій – можливість використання саме інтерактивних завдань.
В нашій школі встановлена дошка компанії Panasonic тому ми наведемо приклади уроків створені в середовищі програми elite Panaboard book.

3.      Загальні прийоми роботи з дошкою (на конкретних прикладах)
3.1. Перетягування об’єктів: 
-          Впорядкування (наприклад завдання на встановлення правильної послідовності вимкнення комп’ютера);
-          Співвідношення (в два стовпчика розміщуються зображення об’єктів та їх опис. Потрібно вірно зіставити об’єкт та його опис. Наприклад складові комп’ютера, або клавіші та їх призначення;
-          Пазли можна використовувати на уроках узагальнення таким чином: два учня або дві команди збирають із фрагментів зображення якогось пристрою комп’ютера, називають його, та розповідають для чого він потрібен. Яка з команда швидше та точніше виконає це завдання та й отримує приз (цукерку, наліпку тощо)
-          Множини (розтягнути по різних кошиках, екранах пристрої введення інформації, пристрої виведення
-          заповнення пропусків із набору заготовок,
-          хрестики –нулики,
-           перевірка вірності виконання завдання
-           тестові завдання (робота із шарами)
Б  використання зашторювання  послідовність питань, гра вгадай слово тощо;
В малювання проведення стрілочок, доповнення малюнків.  Логічні завдання;
Д використання шарів, використання підсвічування, «чарівної лупи» тощо;
Г вставка мультимедіа: ілюстрування, озвучування результатів ігор приз переможцю, вставка аудіо та відео фрагментів наприклад для проведення фізкультхвилинки.

4.      Ігрові аспекти та врахування вікових особливостей
В початкових та 5-6 класах особливо важливу роль відіграє врахування вікових особливостей учнів, тому плануючи урок, розробляючи завдання для учнів слід пам’ятати про такі аспекти:
Завдання повинні бути зрозумілими учням та не складними. Не можна перевантажувати урок завданнями. На одному уроці не слід використовувати більше двох-трьох інструментів. На перших уроках дайте дітям спробувати використовувати інструменти програмного забезпечення дошки, допомагайте їм.
Навчання для більшості учнів – це гра. Тому більшість завдань повинна носити ігровий характер.
Необхідно враховувати фізичні особливості учнів молодших класів (їх невеликий зріст, маленькі руки тощо). На жаль в більшості шкіл немає окремих кабінетів інформатики для учнів початкових класів, обладнаних інтерактивними дошками. Тому ми намагаємося розміщувати основні елементи знизу сторінки, щоб учні могли дотягнутися, або можливо використання пересувних подіумів або інших споруд.

5.      Заключна частина.
Інтерактивні дошки мають багато позитивних сторін. Навіть ті педагоги, які лише недавно почали вести уроки з використанням інтерактивної дошки, з перших же днів занять говорять про позитивні зміни як уроки і про те, що об'єм матеріалу, що засвоюється учнями, значно росте. При цьому учні і самі говорять про те, що електронна інтерактивна дошка допомагає їм краще зрозуміти навіть найбільш складні відомості і теми. Інтерактивні дошки можуть бути використані на будь яких уроках та позаурочних заходах. Але слід пам’ятати що все залежить від вчителя, його творчості, фантазії, вміння використовувати можливості техніки найбільш повно та ефективно.
Для тих, хто зацікавився темою використання інтерактивних дошок рекомендуємо відвідати сайт http://panaboard.kiev.ua , на якому можна безкоштовно «скачати» і програмне забезпечення і додатки до нього і приклади уроків, а також прийняти участь у конкурсі Панаборд майстри.
Програмне забезпечення elite Panaboard book можна встановити на комп’ютер і без інтерактивної дошки. Це дає змогу вчителю не тільки готуватися до уроків вдома а й проводити цікаві уроки в комп’ютерних класах не обладнаних інтерактивною дошкою.
Сподіваємося що наша доповідь допоможе нашим колегам проводити яскраві, цікаві та головне корисні для дітей уроки.

Дякуємо за увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар